T: +386 (0)41 906 149, F: +386 (0)1 256 49 25, E: saso.saksida@replika.si, www.replika-invest.si

Replika Invest, znanje za investicije d.o.o.

VSTOPI V E-UČILNICO

E-računovodstvo

Kaj je brezpapirno elektronsko računovodstvo?

Želite spremljati računovodstvo svojega podjetja 24 ur na dan, vse dni v tednu in se znebiti papirnega poslovanja v največji možni meri? Želite dostopati do svojih dokumentov in pregledovati poslovanje 24 ur na dan?
Zmanjšajte si stroške računovodstva in izboljšajte preglednost poslovanja - uporabite aplikacijo Replika Remote, ki omogoča e-računovodstvo.

Brezpapirno elektronsko računovodstvo

Želite spremljati računovodstvo svojega podjetja 24 ur na dan, vse dni v tednu?

Natančno in ažurno, a hkrati fleksibilno računovodstvo je pogoj za sprejemanje pravilnih poslovnih odločitev. Z uporabo moderne tehnologije čas in razdalja nista več ovira.
Računovodski servis Replika Vam omogoča elektronsko brezpapirno računovodstvo! E-Računovodstvo lahko spremljate preko spletne aplikacije Replika Remote OpPIS - plače, osnovna sredstva, glavna knjiga, ki Vam omogoča elektronsko pregledovanje poslovanja. Vsaki stranki, ki to želi se dodeli uporabniško ime in geslo s katerimi lahko dostopa do našega strežnika, ki hrani podatke o posameznem podjetju in njegovem poslovanju. Spletna aplikacija omogoča spremljanje vseh poslovnih dogodkov, ki kakorkoli vplivajo na sredstva, obveznosti do njihovih virov, stroške, odhodke, prihodke in poslovni izid. Dodane so tudi vse možnosti izvozov podatkov v tabelarične programe kot so Excel, QuatroPro in podobni programi za nadaljnjo obdelavo podatkov. Stranka lahko po svoji izbiri kupi tudi programske module, kot so proizvodni, trgovski, in le te uporablja za izdajanje računov ali izdelavo plačilnih nalogov ali potnih nalogov ali katerikoli drug namen in si s tem poenostavi poslovanje in istočasno dostavlja podatke računovodstvu, temu pravimo povezano delovanje.

Najsodobnejša programska oprema za računovodstvo in knjigovodstvo strankam našega računovodskega servisa omogoča, tudi druge možnosti, ki jih prinaša internetna tehnologija. Poleg zgoraj opisanega povezanega delovanja z računovodskim servisom omogočamo tudi t.i. nepovezano delovanje. Nepovezano delovanje pomeni, da čeprav ima naša stranka določen trgovski, proizvodni, namenski ali drug programski paket, lahko po predhodni uskladitvi naši finančni programi avtomatsko uvažajo podatke iz tega sistema. Ti podatki se običajno čez noč izvozijo iz njegove podatkovne baze in se uvozijo v podatkovno bazo računovodskega servisa. Ta jih poknjiži in naslednjo noč pošlje nazaj v podjetje. Za prenos podatkovnih baz se uporablja elektronsko pošto. Ker program za prenos podatkov uporablja internet, je njegovo delovanje izredno poceni. Ročno prenašanje dokumentov in dvojno knjiženje zato ni več potrebno.

Naše računovodstvo strankam na podlagi pooblastila in elektronskega podpisa omogoča tudi elektronsko opravljanje plačilnega prometa ter elektronsko oddajanje zakonsko predpisanih obrazcev in poročil državnim institucijam.

Strokovni e-nasvet

Računovodski servis Replika vam preko spletne strani zagotavlja tudi elektronsko svetovanje s področij: računovodstvo, davki in finance. Vaše vprašanje enostavno vnesite v spletni obrazec in počakajte na naš odgovor, ki Vam ga pošljemo na elektronski naslov.

Pravna ureditev področja e-računov

Pravna podlaga

Zakonska podlaga za izmenjavo pravno veljavnih e-dokumentov je dana v Zakonu o elektronskem podpisu in elektronskem poslovanju (ZEPEP), Zakonu o davčnem postopku (ZDavP-2), Zakonu o DDV (ZDDV-1), Uredba o pogojih za elektronsko poslovanje in podpisovanje in v Slovenskih računovodskih standardih (standard 21).

V skladu z navedeno zakonodajo je za pravno veljavnost dokumenta potrebno digitalno podpisovanje dokumentov, seveda s kvalificiranim digitalnim potrdilom. Za pridobitev le tega je predhodno potrebno izvesti vse postopke, ki jih predpisuje zakonodaja in notranji akti podjetja.

Davčne obveznosti

V skladu z ZDDV-1 se račun lahko izda v elektronski obliki, če s tem soglaša kupec oziroma naročnik in če je zajamčena pristnost izvora in celovitost vsebine. Račun se lahko izda v elektronski obliki, če so izpolnjeni naslednji pogoji:

  • zagotovljena mora biti avtentičnost izvirnika računa, tako da prejemnik računa lahko ugotovi, da je tak račun resnično poslal izdajatelj računa;
  • iz elektronskega sporočila morata biti razvidna čas in kraj odpošiljanja in prejema računa;
  • zagotovljena mora biti integriteta računa, tako da uporabljena tehnologija in postopki v zadostni meri onemogočajo spremembo podatkov na računu.


Hramba e-računov

Za račune je predpisana doba hrambe deset let oziroma dvajset let za račune, ki se nanašajo na nepremičnine. ZDDV-1 dovoljuje, da se račune hrani v elektronski obliki, vendar mora biti davčnemu organu zagotovljen dostop do tako shranjenih podatkov, prav tako morajo biti izpolnjeni naslednji pogoji:

  • podatki, vsebovani v elektronskem dokumentu ali zapisu, so dosegljivi in primerni za poznejšo uporabo,
  • podatki so shranjeni v obliki, v kateri so bili oblikovani, poslani ali prejeti,
  • iz shranjenega elektronskega sporočila je mogoče ugotoviti, od kod izvira, komu je bilo poslano ter čas in kraj njegovega pošiljanja ali prejema, in
  • uporabljena tehnologija in postopki v zadostni meri onemogočajo spremembo ali izbris podatkov, oziroma obstaja zanesljivo jamstvo glede nespremenljivosti podatkov oziroma sporočil.

V celotnem obdobju hrambe mora biti zagotovljena pristnost izvora in celovitost vsebine hranjenih računov, kakor tudi njihova čitljivost.